סקר חדש: גם הפעם – אין הכרעה בין הגושים

אבי רבינא No Comments on סקר חדש: גם הפעם – אין הכרעה בין הגושים

מסקר פאנלס פוליטיקס ו-103 שמתפרסם הבוקר עולה כי גם במערכת הבחירות הקרובה בעוד שלשה שבועות לא תהיה הכרעה בין הגושים | הציונות הדתית – המפלגה השלישית בגודלה, והמחנה הממלכתי מאבדת גובה | הסקר המלא

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות לכנסת ה- 25 מתקרבות בצעדי ענק, והקמפיינים כבר בעיצומם, ובפרט על רקע ההתפתחויות המדיניות הדרמטיות, ביניהן הסכם הגבול הימי המסתמן בין ישראל ללבנון והמצב הביטחוני המתוח. למרות הכול מסקר 103fm שמתפרסם הבוקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הגושים נשארים יציבים, ואין הכרעה ביניהם.

על פי הסקר שערך מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים פאנלס פוליטיקס, עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד עם 32 מנדטים בכנסת, אך עדיין לא יכול להקים ממשלה. הציונות הדתית ועוצמה יהודית (המפלגה השלישית בגודלה בישראל) מקבלות יחד 13 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה עם 8 ו־7 מנדטים בהתאמה, וגוש נתניהו מגיע ל־60 מנדטים, מרחק פסיעה ממספר הקסם – 61.

מנגד, בגוש השמאל-ערבים, יש עתיד עם 25 מנדטים, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ צונחת בשני מנדטים מסקר 103fm הקודם, ועומדת על 11 בלבד. ישראל ביתנו של ליברמן דווקא עולה במנדט ל־6, העבודה ומרצ מתייצבות על 5 מנדטים כל אחת, ומפלגות חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות 4 מנדטים, כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה, ניתן למצוא את הבית היהודי בראשות איילת שקד שעדיין רחוקה מאחוז החסימה ומקבלת 2.6% מקולות הבוחרים, חופש כלכלי של אביר קארה עם 1.6% ובל"ד עם 1.2%.

מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר, המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה ועלה ירוק נמצאות הרחק מאחוז החסימה עם פחות מ־1% לכל אחת מהן.

בסקר השתתפו 700 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר, שנערך אתמול (ג') בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 3.7 אחוזים.



0 תגובות